Elf yourself

Det är långt borta att jag för två år sedan sökte till journalistprogrammet här i Göteborg. Två och ett halvt år senare sitter jag här, visserligen i Göteborg, men på ekonomprogrammet. Jag tror jag har kommit rätt. Och skulle jag någon gång tveka skulle jag ändå inte hoppa av, för jag är ingen "quitter". Hur dumt det än låter, men trots att jag skulle tveka kommer detta ändå leda till något bra. Visst, industriell ekonomi ger förmodligen bättre betalt, och tanken har slagit mig - men jag vill jobba med något roligt om man nu ska bli tvungen att jobba tills man är 75 bast.

Det jag ville komma fram till är att jag fortfarande gillar att skriva, och att jag skulle älska att få göra det lite mer seriöst. But that's just a dream for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Lisa

Min profilbild

RSS 2.0