Glass och bio

Igår mina damer och herrar kan jag tala om att jag hade en kanonkväll. Glass på Friendly's och bion Eat, Pray and Love tillsammans med Ariel. Kom hem halv tre på natten - här kör man på sena biovisningar eftersom jag befinner mig i New york - som aldrig sover!

Bion Eat, Pray and Love var jättebra!

Några timmar sömn till hade inte skadat

Klockan 07,11 på morgonen kom minstingen och väckte mig. När jag öppnade dörren ursäktade han sig dock för att han hade glömt att göra frukost på sängen åt mig.

Helgens bravader med Manhassets stolthet

Jag kände på mig att helgen skulle bli bra. Sanningen är att den faktiskt blev mer än bra. Bäst helt enkelt. Efter att Elin virrat runt på hela Long Island utan GPS för att komma fram till mig åkte vi till Smith Haven Mall. Verkligen kanon. Vi kanske inte hade det rätta "stinget" för att gå runt i ett shoppingcenter, men nog hade vi det kul. Ojojoj. När vi fått nog av affärer i mängder åt vi middag på Cheescake Factory. Hawaii-pizza, inte alls som hemma - men gott och något "fräschare".

Slukade upp halva pizzan, fick resten med hem som jag idag åt till lunch. Perfekt. Varför slänga mat som man betalat för? Här tar i stort sett alla med sig sina rester, och det tycker jag är otroligt smart - eller hur?`

Efter mat i massor hoppade vi in i mitt coola vrålåk. MOT BIOGRAFEN! Hade bestämt oss för att se The Switch, med Jennifer Aniston. Kom dock dit dryga timme för tidigt så vi smög in på "Eat, Pray, Love" så att Elin kunde få tjuvkika på den. Jag såg den i förrgår, men lika bra var den nu.

BIO-RIO. Tog med mig en filt hemifrån eftersom biosalongerna här i USA är iskalla av all air condition. Mysigt värre att krypa upp i biosalongen under en filt, tillsammans med sin bäste vän.

Ytterligare en nattbio. Den slutade runt ett-tiden någon gång, och då var det bara att ta vrålåket tillbaka hem till Port Jefferson, min lilla mysiga hamnstad. Givetvis kom vi inte i säng förrän tupparna här började gala (okej, det finns inte en tupp i hela staden här, inte så långt ögat kan nå i alla fall). Men så blir det när man har suttit tyst i två timmar i en biosalong, där man ej får prata och knappt andas.

Sov som små grisar, men Elin var minsann den största grisen eftersom hon sov längst. Söndagen har i alla fall spenderats ihop med Elin såklart. Vi har gjort "ingenting". Ströat runt, smågrejjat lite, försökt oss på att sola, letat hotell inför helgen som kommer osv. Allmänt skön dag.

Till middag gjorde vi svensk tacos. Haleluja! Det var inte igår jag åt svensk tacos. Det var inte igår jag åt isbergssallad - det var mums!

Tjoho, vilken perfekt helg. Dessutom har sommaren kommit tillbaka till New York. Här är det nästan för varmt, men samtidigt njuter jag lite extra när jag får höra att det är 10 grader hemma i Arvika, trots att jag längtar efter en mörk och kall höst. Vi får se vad jag föredrar när jag kommer hem till nordligare breddgrader!

Summa summarum: Great weekend with a taste of Sweden. (Elin & Tacos)

Elin och jag, Jag och Elin

Elin är påväg till mig just nu! Sleepover och umgås hela dagen står på schemat. Ikväll ska vi kanske kolla på The Switch och äta middag. Tjoho och tjohej, 24 timmar med Elin kan inte bli annat är BÄST.

Jag och ElinPelin. Vi är bara för bra.

Ice cream and a movie

Igår mina damer och herrar kan jag tala om att jag hade en kanonkväll. Glass på Friendly's och bion Eat, Pray, Love tillsammans med Ariel. Kom hem halv tre på natten - här kör man på sena biovisningar eftersom jag befinner mig i New york - som aldrig sover!

Bion Eat, Pray and Love var jättebra! Hade inte så höga förväntningar, men det visade sig vara en riktig feel good-film. Någon tår kom det även här och där.

HAHA, när jag skulle söka efter en bild till filmen skrev jag in ETA, pray, Love. Inte konstigt att det inte kom upp några bra bilder. Eat, Pray, Love - menade jag såklart!

Visste ni förresten att Arvika-kändisen Tuva Novotny medverkar i filmen?

En cheeseburgare kan göra underverk

När jag var inne i New York City i helgen gjorde jag något jag aldrig gjort förr. Jag köpte en cheeseburgare till en uteliggare, och jag har aldrig känt mig bättre till mods.

Han blev så glad, och jag kunde se hur han slukade burgaren i ett naffs. Jag har aldrig sett en människa så lycklig och glad. En god gärning, för det är bättre att ge mat än pengar - eftersom pengarna lika gärna kan gå till droger och alkohol.

Mina bakkunskaper förvånar

Mina fina mamma blev förvånad över mina bakkunskaper. Jag får nog visa henne vad jag går för när jag kommer hem. Dock kommer det bli ännu lättare att baka hemma när man har rätt mått, de rätta ingredienserna och de rätta redskapen.

Bullkalas när jag kommer hem!
Alla är välkomna!

Bullar för hela slanten!

Idag har det bakats bullar. Jag har bakat, barnen har ätit. Precis som det brukar vara. De vill bara hjälpa mig med det roliga, och att äta förstås. Tur är väl kanske det.

Tycker ni det ser smaskigt ut?

Spontan hotell-natt i New York City

Fick mig en trevlig överraskning i lördags. En gratis hotellnatt mellan söndag och måndag! Ta med en vän och bo på hotell i New York City. Det säger man väl inte nej till? Fick med mig min nyaste bekantskap Ariel (som är från Oregon, USA) som glatt följde med.

Det visade sig att vi skulle bo på ett Hilton-hotell. Inte dumt alls, kan jag tala om:

Underbart skön säng, och Ariel arm - det var inte riktigt meningen..

Ursäkta, dålig bild.
Så här såg i alla fall hotellrummet ut!

Utsikten från hotellrummets fönster. Vi befann oss mitt i alla skyskrapor!

Härligt!

Efter att ha inspekterat rummet gick vi ut och åt middag. Lombardi's Pizza blev det, New York's mest kända pizza och första pizza-restaurang någonsin. Underbart gott!

Berättade förresten inte att det var världs skyfall när vi skulle gå till restaurangen. Himlen öppnade sig, och det var som floder på gatorna. Helt galet, det kanske syns på bilden?

Efter en härlig och trevlig middag gick vi runt lite i "Little Italy" där restaurangen låg. Hoppade in på en ny uteservering där vi delade på en dessert bestående av Italiensk chokladglass. Mumsigt värre!

Tog sedan en taxi ut till vackra Brooklyn Brigde. Så vackert, att inte ens bilder kan förklara!

Från bron ser man hela New York City, och det är verkligen helt underbart!

Jag och Ariel på Brooklyn Brigde. Synd bara att ett byggarbetes strålkastare gjorde oss till vita spöken!

Brooklyn Brige - vilken upplevelse. Finast på kvällen och natten skulle jag tro. Detta var första gången jag var här, och jag är glad att jag kom dit innan jag åker hem. Oh, vackra, vackra New York. Blev dock lite känslosam. Det syns verkligen att det fattas något i skylinen. De två tvillingtornen har lämnat ett stort tomrum efter sig och det är ett stor hål som gapar tomt. Kan tala om för er att den byggnaden som är längst till VÄNSTER är tre gånger så liten som World Trade Centre. Så trippla den vänstra byggnaden, så får ni höjden på det högsta tvillingtornet.

Klockan tickade på och vi var kvar på bron säkert 2 timmar. Väl tillbaka på Times Square gick vi förbi butiken forever21 - klockan halv tre på natten, och det var öppet! Självklart gick vi in där en sväng. Efter det blev det taxi tillbaka till hotellet där vi slockade på sekunden. En fantastisk söndagskväll i New York City!

San Francisco - måndag - turistande och hemresa

Måndagen jag var i San Francisco innebar hemresa. Snyft. Ville inte tillbaka till New York, ville stanna i San Francisco nåååågra dagar till. Men, planet väntade inte på mig.. så jag fick snällt packa ihop min väska och förbereda mig på hemresa.

Flyget lyfte dock inte förrän på kvällen, så vi hann med en del innan jag styrde mot New York.
Lunchade tillsammans med Karolina, Chris och hans mormor på ett mexikanskt ställe. Så här såg maten ut:

Äkta mexikansk mat, väldigt exotiskt!

En äkta mexikanare..

Efter lunchen åkte vi vidare in mot San Francisco. Besökte en strand "nedanför" Golden Gate, "hippie-området" och en bar där vi drack margaritas.

Tiden gick och tillslut fick vi sätta oss i bilen och köra mig till flygplatsen. Snyft och gråt. Ville inte tillbaka till heeeemska, fuuula, ohäftiga New York. Skämt å sido, men ville faktiskt stanna kvar några dagar. (Om Karolina hade varit kvar förstås!)

Traditionell hopp-bild

I "hippie-området" kryllar det av Second Hand-butiker.

Sötnosarna!

Så, nu har jag sammanfattat klart min resa till västkusten. San Francisco är en FANTASTISK plats, och verkligen värd att besöka! Tack Syster och Chris som gjorde resan tipptopp!

Ännu en onsdag har passerat

Jag ska sova nu, igen. Jag hann inte uppdatera idag för jag har skypeat, städat och pysslat hela kvällen. Tiden går så snabbt, och  man hinner aldrig med allt man planerat. Det borde vara 29 timmar varje dygn, det skulle vara lagomt.

Vi gör ett nytt försök med att uppdatera bloggen imorgon. Okej? Håll ut kära vänner, håll ut!

Bilden talar ganska bra för sig själv

Tjugofjärde augusti tvåtusentio

OJ! Jag har så mycket att berätta. Antagligen så mycket så ni blir trötta på mig. Men hur som helst kommer jag inte skriva mer blogg än just detta lilla inlägg idag. Nu ska jag nämligen sova.

MEN, imorgon kan jag nästa lova att jag bloggar lite bättre. (mycket bättre..)

Ska även försöka fixa klart lite saker inför min och Elins resa till Washington DC!

Jag i San Fran. Här på en strand nedanför Golden Gate.

In mot city!

Idag öser regnet ner här i New York. Skönt faktiskt, eftersom jag inte har sett regn på veckor.
Nu ska jag göra mig iordning och sedan ta bilen väster ut. Senare i eftermiddag hoppas jag och Ariel (en tjej jag träffade för två dagar sedan) på tåget till city. Natten ska vi spendera på hotell - alldeles gratis! Vad vi ska hitta på vet jag inte riktigt. Hoppas lite på att vi kanske hinner med några "turist-grejer" som borde göras innan jag åker hem.

Ha en bra söndag gott folk, det ska i alla fall jag ha!

Idag är det lördag, och jag är trött

Jag orkar inte riktigt skriva om sista dagen i San Francisco nu, men det kommer.
Nu ska jag sova, sova och sova. Imorse var jag nämligen uppe innan åtta! Så tidigt kommer jag inte vara uppe imorgon, det kan ni skriva upp!
God natt och (snart) god morgon Sverige!
San Francisco 2010

San Francisco - söndag - Bridal Shopping

Söndagen började med en rejäl, amerikansk frukost. Underbart gott. French toast, bacon och färska bär. (och spetsad apelsinjuice!) Bra start på dagen, att få mat i magen. Fniss.

Dagsaktiviteten håller vi lite hemlig. Jag kan säga som så att vi var och prövade klänningar inför bröllopet som går av stapeln nästa sommar. Brudklänningar till min syster och brudtärne-klänningar till mig. Många olika sorter, och många svåra val. Har lite att fundera på. Dock köpte jag en matchade väska, eftersom Karolina redan har bestämt vilken färg vi brudtärnor ska ha på oss. (underbart färg!)

Efter timm-vis av bridal shopping stack vi till In'n out Burgers som är en hamburger-kedja som bara finns i Kalifornien. Jättegott och jättebillig. Dock ska man nog inte äta där alldeles för ofta..

Trötta och slitna kom vi tillbaka hem till Chris föräldrar. Chris blandade ihop en varsin Margarita till mig och syster yster och vi satt ute i solen ända tills middagen stod på bordet. Gick igenom recept inför bröllopsbuffén. Mumma kommer det bli, minst sagt.

Söta Ally kom på besök med sina föräldrar

Slitsam dag, faktiskt. Det är mer energikrävande att pröva klänningar än vad man kan tro. Skulle nog ha tagit med lite red bull när jag tänker efter.

Som tidigare dagar var även detta en superduper dag! En sak som är säker: Karolina kommer bli den vackraste bruden i världen.