Punkt slut

Att blogga och att läsa bloggar blev helt plötsligt helt ointressant från min sida.

Kniven mot strupen

Uppdaterar på begäran. Dock inget långt. Tänkte bara säga att jag ska uppdatera när jag mår bättre, för just nu har jag 38 kilo huvudvärk.
Ska titta på Kniven Mot Strupen nu på tv3play. Så bra underhållning.

Todeloo USA och Hej falukorvs-svenskar!

Helgen har varit kanon. Jag vet inte om jag kommer ha tid att uppdatera er om det innan jag åker hem till Sverige igen. Imorgon bär det nämligen av hem mot kallare breddgrader!

Här har man blivit bortskämt med 25-30 grader varmt varje dag (dock inte sol alltid..) Så visst kommer det bli skillnad att komma från detta till Sverige. Men samtidigt längtar jag efter en kall och mysig höst, som jag sagt tidigare. Oh ja, detta kommer bli bra.

Ikväll har jag packat klart allt, med lite hjälp såklart. Elin och Lovisa har varit hos mig hela kvällen och varit stöttande. Grät som ett litet barn när Elin åkte hem. Sötnosen.

Hej då-middag och presentutdelning!

Ikväll åkte jag och hela familjen på brakmiddag. Även kallat hejdå-middag för mig. Snyft.
Supergod mat, kanske det godaste jag ätit på min resa här i New York. Åt en ganska stark kyckling rätt med potatis och grönsaker på något fiffigt sätt. Smakerna gifte sig med varandra, som en matfantast skulle ha sagt.

Hela högen! Bra kort, det tackar vi servitrisen för.
(ser ni så bra jag har täckt mina utslag!?)

Precis efter det här kortet tagits fick jag en hejdå-present: En iPod Nano - PURPLE!

Alldeles för mycket, men OJ vad glad jag är!

Efter middagen stack vi hem igen, och då kunde jag inte komma på ett bättre tillfälle än att ge familjen presenterna ifrån mig. Barnen blev som galna när de fick sina presenter, tio poäng till mig alltså!

Tjejerna fick ett varsitt "Pillow pet" som de har pratat om hela sommaren.
Steve fick en Nerf Gun som han älskar!

Vilken härlig kväll. Alla var så glada, alla blev så nöjda och jag fick ett kanonbra avslut med familjen. Stannar här tills på måndag, men imorgon kommer jag sova hos Elin, och sen har jag bara en natt kvar här. Dessutom är detta sista kvällen alla är samlade, tror jag. Jag kommer sova gott i natt, och vakna med ett leende på läpparna. Detta har verkligen varit en kanonsommar!

Ett måste innan jag åker hem

Igår gjorde jag en sak jag lovat mig själv att göra innan jag åker tillbaka till Svealand: äta ribbs. Riktiga, amerikanska ribbs. Jag och tyskan Jenny stack till Chili's för middag och detta är vad jag åt:

MUMS. Det var jättegott, och ännu godare blev det med en majskolv på sidan. Delicious!

Washington DC

För en vecka sen, exakt, begav jag mig till Elin i Manhasset. Skulle sova över hos henne mellan fredag och lördag eftersom vi två små värmlandstöser skulle bege oss till USA:s huvudstad på lördagsmorgonen.

Hoppade på ett tåg 05,50 på morgonen (am) som tog oss in till Manhattan. Därifrån (tror jag, om jag minns rätt) tog vi tunnelbanan till busstationen därifrån vår buss skulle gå.

Jag och Elin på tåget in mot Manhattan
Piggare har vi aldrig varit

Bussresan mellan New York och DC tog ungefär 4,5 timme. Alltså många roliga timmar. Sov bort några, men resten hade vi inga problem med att spendera genom att tjata hål i huvudena på varandra.

Väl framme i DC försökte vi på egen hand leta upp hotellet, men detta verkade helt omöjligt, så vi visslade in en taxi. Givetvis låg hotellet tre kvarter bort.

Vårt hotellrum. Inte fy skam.

Inte ens entré-dörren fick man öppna själv

Givetvis gick vår resa ut på två saker:
1. Chilla
2. Turista

Vi gjorde båda sakerna utan dess like! Jag låter bilderna tala för sig själva.

The Capitol House, som vi i två dagar trodde var Vita huset. (vilken miss!)

Coolast i stan

Georgetown Cupcakes (DC cupcakes)

Så här lång var kön för att ens komma in i cupcakes-shoppen. Som vi kämpade för dessa små bakverk!

Finally, när vi insåg att vi i två dagar hade tagit kort på fel byggnad, tog vi oss till Vita Huset, som faktiskt var Vita Huset. Dock är jag mycket mer imponerad av The Capitol House. (vi bodde ett kvarter från Capitol)

Washington Monument

Ja ni, mina kära vänner. Vi hade en kanonbra helg i DC med strålande väder (vilket dock reulterade i mina utslag. Förbannade doktor som inte varnade mig för detta...) och massa nya upplevelser!

Elin - du är en vän för livet du! <3

UTSLAAAAAAG

Varför händer allt när jag är borta?

Vaknade upp imorse med kroppen fylld av utslag. Stora, röda, kliande utslag - överallt.

Fick åka till sjukstugan igen. Dock går det alltid snabbt här, och jag var klar på ett ögonblick.
Biverkining av antibiotikan jag äter för infektionen i fingret blev diagnosen. Troode man skulle bli friskare av medicin.. Hur som helst kan vissa, ytters få, bli drabbade av dessa utslag i samband med antibiotika och sol. Det dumma var att ingen doktor sa till mig att detta kunde hända, så jag har ju varit ute i solen precis som vanligt. TACK LIKSOM! Hade nån liten sjuksyster klämt ur sig detta hade jag nog kunnat undvika detta.

Phu, usch och fy. Det kliar nåt så fruktansvärt, så jag var tvungen att lägga mig i ett bad.
Ska sova nu och hoppas på att det är bättre när jag vaknar, för så här vill jag inte se ut när jag kommer hem.
Hemska tanke.

Tänkte lägga upp en bild, men ingen ska i onödan behöva se mig i detta tillstånd - så jag ångrade mig!

Jag lever

Jag ska powerpacka nu i en timme nu. Sedan ska jag ut och äta middag. Efter middagen kanske jag hinner uppdatera. Mitt liv är just nu väldigt stressigt, och jag lever i tre väskor.

Back to pack

Tillbaka i New York

Yepp, jag är tillbaka från huvudstaden. Packar som en galning och svär över att inte packningen att packas av sig själv. Idag har jag uträttat en hel del ärenden, och ikväll ska jag fortsätta uträtta dem, om jag hinner vill säga.

Hinner inte skriva mer, uppdatering kommer, men jag har verkligen inte tid för detta just nu. Jag har miljoner saker som ska packas ner, och jag vet inte vart jag ska börja.

Todeloo, hoppas det är riktig höst när jag kommer hem till Arvika - för ja längtar efter småkyliga, gråa dagar med lite duggregn. AMEN.

Going to Washington DC

Fredagen jag har längtat efter har anlänt! Om två fjuttiga timmar tar jag bilen hem till Elin. Sover där i natt eftersom vi åtta till morgonen tar tåget från NYC till Washington DC. Vi lämnar storstaden för en annan stad, en stad som har en president mer än New York.

Ska bo på hotell vid George Town, så det kommer bli kalasbra detta. Tar tåget hem på måndag kväll, och kommer då sova hos Elin igen, tills på tisdag. MEN innan dess ska vi ha hunnit med massa roliga saker i USA:s huvudstad!

ps. Idag lånade jag en Pippi-film här på biblioteket. Dubbad till engelska eller spanska. Man får välja själv, detta kan bli mer intressant än jag trodde.

Här i USA har de en snabbmats-kedja som heter Wendy's. Flickan på bilden är alltså Wendy, men ser exakt ut som Pippi. Så pekar man på en bild på Pippi Långstrump och frågar vad hon heter svara alla barn självklart "Wendy". Så tragiskt.

Spännande med oväder

Orkanen Earl är på väg in över Long Island. Tropiska stormar och orkaner väntas. Redan nu har det börjat regna och blåsa upp. Var precis och tankade bilen full, eftersom man här i USA ibland stänger ner bensinstationerna om det är busväder. Så nu är jag förberedd!

Bonnie kom hem förut med 8, eller var det till och med 9, kassar mat. Utemöblerna har flyttats in, så det inte ska flyga stolar huller om buller, och nyss var vi och lånade böcker på biblioteket så barnen har något att göra om det blir strömavbrott. Förberedelser, förberedelser.

Pez, en gammal goding

Amerikansk Arkitektur del 2

På väg till affären förut åkte jag även in på ett riktigt fint område med väldigt många fina hus. Och eftersom det förra inlägget om "amerikansk arkitektur" blev så populärt hos mina föräldrar så tog jag lite fler bilder, nu ännu mer exklusiva! Här bor de snor-rika, om jag får uttrycka mig så. Utsikt över hela stranden, hamnen och vattnet - så klart. Området heter Look Out, och är vårat grannområde.

Verkar som trendfärgerna är vitt, grått, och olika beige-toner.
Så här ser det i alla fall ut här. Fick ni någon favorit?

Kanske inte världens mysigaste ord

Pus - Var

(sådant som man får i sår osv. Inte alls trevligt. Hur som helst, jag har lärt mig ytterligare ett nytt ord, och det känns ju faktiskt väldigt bra)

Full fart på en torsdag

Full ös idag kan jag lova. Stack till cykelparken imorse så att Stephen kunde öva på sina cykel-skills. Det går riktigt bra nu, och jag behöver inte ens puffa iväg honom när han ska starta. Nu gör han det alldeles själv, och jag kan lova att han är stol. Stolt som tuppen.

Åkte sedan vidare till Ariel i Dix Hill där vi solade och plaskade i poolen hela dagen. Jag, givetvis med vänstra handen över vattenytan. Dock är fingret bättre, men jag har fortfarande bandaget på och vill inte bada med det för att riskera en inflammation till.

Nu ikväll tog jag mig bara en tur till en affär här i närheten. Fyndade en klänning för 5 dollar, vilket är 35 kronor. Snygg var den också. En vacker dag får ni se mig använda den, håll ut!