Helgens bravader med Manhassets stolthet

Jag kände på mig att helgen skulle bli bra. Sanningen är att den faktiskt blev mer än bra. Bäst helt enkelt. Efter att Elin virrat runt på hela Long Island utan GPS för att komma fram till mig åkte vi till Smith Haven Mall. Verkligen kanon. Vi kanske inte hade det rätta "stinget" för att gå runt i ett shoppingcenter, men nog hade vi det kul. Ojojoj. När vi fått nog av affärer i mängder åt vi middag på Cheescake Factory. Hawaii-pizza, inte alls som hemma - men gott och något "fräschare". 

Slukade upp halva pizzan, fick resten med hem som jag idag åt till lunch. Perfekt. Varför slänga mat som man betalat för? Här tar i stort sett alla med sig sina rester, och det tycker jag är otroligt smart - eller hur?`


Efter mat i massor hoppade vi in i mitt coola vrålåk. MOT BIOGRAFEN! Hade bestämt oss för att se The Switch, med Jennifer Aniston. Kom dock dit dryga timme för tidigt så vi smög in på "Eat, Pray, Love" så att Elin kunde få tjuvkika på den. Jag såg den i förrgår, men lika bra var den nu.

BIO-RIO. Tog med mig en filt hemifrån eftersom biosalongerna här i USA är iskalla av all air condition. Mysigt värre att krypa upp i biosalongen under en filt, tillsammans med sin bäste vän.

Ytterligare en nattbio. Den slutade runt ett-tiden någon gång, och då var det bara att ta vrålåket tillbaka hem till Port Jefferson, min lilla mysiga hamnstad. Givetvis kom vi inte i säng förrän tupparna här började gala (okej, det finns inte en tupp i hela staden här, inte så långt ögat kan nå i alla fall). Men så blir det när man har suttit tyst i två timmar i en biosalong, där man ej får prata och knappt andas.

Sov som små grisar, men Elin var minsann den största grisen eftersom hon sov längst. Söndagen har i alla fall spenderats ihop med Elin såklart. Vi har gjort "ingenting". Ströat runt, smågrejjat lite, försökt oss på att sola, letat hotell inför helgen som kommer osv. Allmänt skön dag. 

Till middag gjorde vi svensk tacos. Haleluja! Det var inte igår jag åt svensk tacos. Det var inte igår jag åt isbergssallad - det var mums!

Tjoho, vilken perfekt helg. Dessutom har sommaren kommit tillbaka till New York. Här är det nästan för varmt, men samtidigt njuter jag lite extra när jag får höra att det är 10 grader hemma i Arvika, trots att jag längtar efter en mörk och kall höst. Vi får se vad jag föredrar när jag kommer hem till nordligare breddgrader!

Summa summarum: Great weekend with a taste of Sweden. (Elin & Tacos)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Lisa

Min profilbild

RSS 2.0