San Francisco - fredag - Great America

Kom till San Francisco med flyget på torsdagkväll, trött och sliten. En lång flygtur på 6,5 timme mellan östkusten och västkusten. Jättebra flyg med egen TV och massa bra shower. (de visade riktig TV)

Väl framme i Cali fick jag äntligen träffa Karolina och Chris! Tjoho och tjohej! De hämtade upp mig i snygga bilen, eller "soffan" som de kallar den eftersom det är så stor och bred. Dock världens skönaste bil, som jag somnade några gånger i under min vistelse där på västkusten.

Åkte med "soffan" till Chris kusin och hans fru där vi spenderade natten för att vara närmare Great America dagen därpå. Smart, tycker jag. Hur som helst, sov gott på soffan och vaknade jättetidigt och kunde absolut inte somna om. Startade morgonen med en dunderfrukost på Baijs. (skämtade hela tiden om att det nääästan hette BAJS) 

De tre musketörerna och en bamsefrukost

Systeryster och Chris!

Efter en mumsig och enorm frukost styrde vi kosan mot nöjesparken Great America, som är en del av Six Flags. Berg- och dalbanor så långt ögat kunde nå, och för en tjej med karusell-kärlek var detta paradiset! Som tur var hade jag med två tuffa medåkare, som tillsammans med mig kunde åka allt som fanns på området.

Favoriten blev tillslut Flight Deck, om var en modern berg- och dalbana med kittlande känsla. Herregud, så rolig den var! 

Här i en lite mindre kittlande attraktion. Linbana tvärs över parken, kul att se och bra att fota ifrån.

Jag och Chris leker Robinson

Framför en väldigt rolig berg- och dalbana

Systrarna i San Francisco

Coolast i parket i alla fall.
Här precis innan 3D-bion med vibrerande stolar bland annat.

Vilken fantastisk dag! Helt otroligt roligt hade vi. En heldag som jag sent kommer glömma (aldrig..). Många, många åkturer, massa skratt och skrik, god mat, perfekt sällskap och en UNDERBAR dag. Detta kommer jag leva på länge. Tack Karolina och Chris, karusellernas konungar!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Nu behöver du inte gå på " marten" nåt mer....

2010-08-20 @ 11:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Lisa

Min profilbild

RSS 2.0