San Francisco - fredag kväll och lördag - Italiensk upplevelse, ChinaTown, Marknad och Middag

Nu fortsätter vi min berättelse om hur jag hade det i San Francisco! Jippie, tänker ni!

Fredagnatt spenderade vi hos en vän till Chris som precis hade flyttat in i en lägenhet MITT I SAN FRANCISCO CENTRUM. Tittade man ut genom fönstret såg man skyskrapor efter skyskrapor. Coolt att vakna till, måste jag säga. Besökte även taket, där det är uteplats osv. Njöt av staden på kvällstid och det var häftigt. Fredagskvällen bestod av underbar, Italiensk middag på ett rikitgt "lady och luffsen - ställe", som Karolina uttryckte sig. Servitörer som skojjade, pratade mer Italienska än Engelska och var allmänt.. eh.. italienska. Hur trevligt som helst!


Uppe från taket, mitt i centrala San Fran.

Lite smått solbränd efter en heldag på nöjesparken. Dock är jag ganska nöjd ändå med en
äkta italiensk calzone, med ricotta-ost!

Sammanfattning Fredag: Superbra rakt igenom. 10 av 10 poäng

Det kom en lördag också. Efter att gått och lagt mig i bäddsoffan tillsammans med både Karolina och Chris vaknade jag upp på golvet. Någon gång under natten hade jag visst gett upp bäddsoffan, för att istället lägga mig direkt på golvet med en sovsäck. Sov som en stock, så klagar gör jag verkligen inte.

Startade dagen med en fantastisk marknad (oj, allt är så underbart, fantastiskt, jättekul och superbra!) med frukter, grönsaker, mat och annat. Det är nämligen så att alla bönder runt omkring kommer in till staden med sina skördar. Hemodlade organiska varor. Inte dumt. Fick smaka på massa gott och köpte även en hel del som vi gluffsade i oss. Himmelskt gott, och väldigt färgglatt.

Denna marknaden skulle mamma och pappa gilla!

Efter en stund på marknaden begav vi oss till ChinaTown. Oj oj oj, säger jag bara. Det är som att stiga in i en annan värld. Kineser överallt, och givetvis shopping. Precis som i Asien var priserna låga på det mesta. Jättekul. Köpte min första TASSEL (en sådan där toffs, som Maria Montazami har hundratals av..) Gjorde några andra kap också, som jag kanske delar med mig av i framtiden.


Dekorationer och mycket färg!

Chinatown var en underbar upplevelse. Givetvis var vi tvugna att äta lite kinamat också, så det gjorde vi. Hittade ett litet ställe som var superbra och givetvis billigt. 

Bilden ser något grisig ut, men herregud så gott det var. Jag beställde "the healthy meal" och fick bland annat in friterad biff. Jag vet inte riktigt hur de tänkte där..

Efter lunch stack grabbarna hem och tittade på baseball. Jag och Karolina fortsätte att strosa runt i Kina för lite shopping bland annat. (även lite bröllops-planering smög sig in emellanåt..) 

Syster bekantade sig med en kissemiss inne i en affär

Tillslut var vi tvugna att spatsera tillbaka till lägenheten, eftersom vi var bjudna på middag hemma hos Chris föräldrar på kvällen. Innan vi åkte från San Francisco hann vi dock med lite fotade uppe på terassen - nu dagtid:

"Pyramiden"

Nöjd och glad efter en fantastisk dag i Kina

Som sagt. Middag hos Chris föräldrar i Santa Rosa på kvällen. Jättegott som vanligt (av de erfarenheter jag har..) och mycket trevligt. Trötta efter två hektiska dagar sätte vi oss som tre degar framför TV:n, där jag somnade för en kort sekund.

Precis som fredagen var lördagen helt perfekt. Det var verkligen en rolig dag, och som jag sa om fredagen: en dag jag sent kommer glömma.. (adrig!) När jag blir gammal och cenil har jag ju mina foton att titta tillbaka på. Teknikens under. Tjohej!



Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag längtar mer och mer till nästa år, oj va kul vi ska ha.

2010-08-20 @ 11:08:31
Postat av: Sandra

Åhh, tycker mig kunna se en skymt av vårrullar på en av bilderna! HAHA! Thaimat direkt när du kommer hem , eller!? ;) Härliga bilder! :)

2010-08-20 @ 13:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Lisa

Min profilbild

RSS 2.0