Spontan hotell-natt i New York City

Fick mig en trevlig överraskning i lördags. En gratis hotellnatt mellan söndag och måndag! Ta med en vän och bo på hotell i New York City. Det säger man väl inte nej till? Fick med mig min nyaste bekantskap Ariel (som är från Oregon, USA) som glatt följde med.

Det visade sig att vi skulle bo på ett Hilton-hotell. Inte dumt alls, kan jag tala om:

Underbart skön säng, och Ariel arm - det var inte riktigt meningen..

Ursäkta, dålig bild.
Så här såg i alla fall hotellrummet ut!

Utsikten från hotellrummets fönster. Vi befann oss mitt i alla skyskrapor!

Härligt!

Efter att ha inspekterat rummet gick vi ut och åt middag. Lombardi's Pizza blev det, New York's mest kända pizza och första pizza-restaurang någonsin. Underbart gott!

Berättade förresten inte att det var världs skyfall när vi skulle gå till restaurangen. Himlen öppnade sig, och det var som floder på gatorna. Helt galet, det kanske syns på bilden?

Efter en härlig och trevlig middag gick vi runt lite i "Little Italy" där restaurangen låg. Hoppade in på en ny uteservering där vi delade på en dessert bestående av Italiensk chokladglass. Mumsigt värre! 

Tog sedan en taxi ut till vackra Brooklyn Brigde. Så vackert, att inte ens bilder kan förklara!

Från bron ser man hela New York City, och det är verkligen helt underbart! 

Jag och Ariel på Brooklyn Brigde. Synd bara att ett byggarbetes strålkastare gjorde oss till vita spöken!

Brooklyn Brige - vilken upplevelse. Finast på kvällen och natten skulle jag tro. Detta var första gången jag var här, och jag är glad att jag kom dit innan jag åker hem. Oh, vackra, vackra New York. Blev dock lite känslosam. Det syns verkligen att det fattas något i skylinen. De två tvillingtornen har lämnat ett stort tomrum efter sig och det är ett stor hål som gapar tomt. Kan tala om för er att den byggnaden som är längst till VÄNSTER är tre gånger så liten som World Trade Centre. Så trippla den vänstra byggnaden, så får ni höjden på det högsta tvillingtornet. 

Klockan tickade på och vi var kvar på bron säkert 2 timmar. Väl tillbaka på Times Square gick vi förbi butiken forever21 - klockan halv tre på natten, och det var öppet! Självklart gick vi in där en sväng. Efter det blev det taxi tillbaka till hotellet där vi slockade på sekunden. En fantastisk söndagskväll i New York City!


Kommentarer
Postat av: Therese

Tycker om det du skrev! Roligt att se en del fina grejer och inte endast det generella grejerna som man kan läsa om hela tiden. ;)

2010-12-01 @ 17:38:30
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Lisa

Min profilbild

RSS 2.0