Cupcakes och middag

Imorgon ska det bakas cupcakes! Flickorna och jag har blivit så inspirerade av DC cupcakes, så nu ska vi själva pröva lyckan. Kanske blir det bra, kanske inte. Idag har vi i alla fall införskaffat oss redskap, verktyg och dekorationer. Bilder kommer såklart på detta.

Ikväll har jag varit i köpcentret och ätit middag med Emmelie. TGIF blev det idag. Super. Prime Ribs Stroganoff som var jättegod.


Pasta, ribs, svamp, purjolök, rödlök, creamy brown sauce och creme fraiche. 

Det blev en snabb träff idag, men hela söndagen kommer spenderas med Emmelie, så vi får ta igen allt då istället.

På väg hem från köpcentret blev jag omkörd av nån galning som körde om mig på en väg där det egentligen bara ska få plats en bil. Helt galet. Förstår inte hur "galningen" tog sig förbi, och snabbt gick det. Pucko. Usch. Hoppas polisen såg detta. Höhö.

Emmelie och jag. Och givetvis: doggy bag!

Nu snart ska jag ta kvällen. I natt sov jag som en stock i elva hela timmar, men är konstigt nog trött ändå. Dock får vi se om jag somnar. I trädgården utanför låter det nämligen som om det är sjuttio syrsor, fyra apor och tretton elefanter som över på Beethovens "Fur Elise".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Lisa

Min profilbild

RSS 2.0