En ny vecka har börjat, men för mig känns det fortfarande som helg

Efter en kanonbra helg har en ny vecka tagit fart. Konstigt att tiden kan gå så snabbt. Jag ska verkligen ta vara på den tiden jag har kvar här, för innan jag hinner blinka kanske jag är hemma. Inget fel med det, men det är ju lika bra att göra det bästa av den tiden man har här.

Sov hos Elin mellan söndag och måndag. Utslitna var vi båda två, både fysiskt och psykiskt tror jag. Jag somnade, bokstavligen, på 30 sekunder, medan Elin tyvärr låg och vred sig hur länge som helst. Stackarn. Någon som har ett sömn-tips åt henne? 

Vaknade sent på måndagmorgon, ganska utvilade i alla fall. Lunchade på Moe's som är ett Mexicanskt ställe med massa olika mat. Var inne på TJMaxx efteråt. Men eftersom vi sovit bort dagen (inget mig emot, efter denna helg!) så hann vi inte med så mycket mer. Elin skulle jobba och jag tog den gröna, stora bilen hemmåt mot Port Jefferson. GPS:en sabbade alltihop för mig idag också. Jag körde runt i cirklar, och istället för att köra EAST visade gps:en att jag skulle köra WEST - mot New York! Är damen i den lilla svarta fyrkanten galen eller? Jag ska INTE köra in mot New York, det ska gudarna veta. Det är nog med trafik i Manhasset, så något New York kommer icke på frågan. Kom i alla fall hem. Sent, men det hade ju andra orsaker. Det låg nämligen ett köpcenter på vägen. Alldeles själv, ensam, kan jag gå runt i flera timmar och bara titta, titta och titta i affärer. Faktiskt inte så dumt alls, ska jag säga er.


Bild tillägnad Ingela
Hade jag femton resväskor opch åtta miljoner på banken skulle jag köpa allt åt dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Lisa

Min profilbild

RSS 2.0