Helgen - Söndag

Vaknade efter två, TVÅ, timmars sömn hemma hos Malin. Hade bestämt med Emmelie att vi skulle in till city och till Madame Tussauds, och jag är inte den som sviker, så det var bara att bita ihop, undvika alla speglar och dra sig iväg. Sliten ja, taggad ja. 

Madame Tussauds var fantastiskt. Helt otroligt vilka konstnärer det finns! Vi spenderade många timmar på vax-muséet bara genom att gå runt och titta, fota och skratta. 

Jag och Johnny Depp i söndags. 

Jag är verkligen poppis hos alla presidentpar. Dåvarande som nuvarande.

Förutom själva vax-dockorna bjöds vi även på 4D-bio. En tjugominuters snutt av Trollkarlen från Oz. Inte direkt min film, men det spelar ingen roll, för det var så enormt häftigt. Stolarna man satt i vibrerade, när det regnade i filmen kom det vatten på oss, när det var explosioner i berättelsen sprutade det eld i salongen, såpbubblor flög omkring, olika dofter kom och en kniv ur stolsryggen högg oss ganska rejält vid ett tillfälle. Jättecoolt och verkligen en udda upplevelse.

En lång dag blev det, och vi var helt utslitna när vi kom ut från muséet. Regnet öste ner, trots att det var gassande sol när vi gick in på förmiddagen. Sol ena studen, regn andra - precis som det ska vara i New York.
Vi traskade mot Penn Stationen där vi skildes åt. Somnade skönt på tåget till Port Washington, där Malin bor. På söndagkväll blev det myspys med filmen Remember Me, tillsammans med Elin och Malin. Jättebra film, och tårarna forsade snabbare från mina ögon än vattnet gör i Nilen. 


Kommentarer
Postat av: Louise

Åh dret vilken stor polisbil, är det där vad dom kallar piketbussar där nere eller? :P haha

2010-07-28 @ 10:28:30
URL: http://louiiseandersson.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ja, eller hur. Här är allt mycket större vettu Louise :) haha.

2010-07-28 @ 19:28:19
URL: http://lisamatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Lisa

Min profilbild

RSS 2.0