Köttbullar med lingonsylt

Gårdagens middag: köttbullar (meatballs), potatis (potatoes), brunsås (gravy) och lingonsylt (lingonberry jam).

Vilken succé. Köttbullarna var underbara, potatisen var sönderkokt (precis som den ska vara), såsen var mumsig och lingonsylten blev en favorit. Alla åt som hästar, och de bad mig göra om detta innan jag åker. Tar det som en komplimang. Underhållningen under den svenska middagen blev en rejäl storm med blåst, åska och massvis med regn. För några sekunder kändes det nästa som om jag var hemma..

Mormor brukar lägga ett hushållspapper över sina potatisar. Jag vet inte riktigt varför, men jag ville göra som hon - och därför lade jag också ett hushållspapper, dock amerikanskt, över min nykokta potatis.

Kommentarer
Postat av: mamma

Papper ska ligga i kastrullen for att ta upp fukten som blir...potatisen kommer att se torr o fin ut nar den ska atas.

2010-07-23 @ 22:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Lisa

Min profilbild

RSS 2.0