Hu-Hu-Huntington

Todeloo i Värmlands-skogarna. Idag är det torsdag och jag har tillbringat all min tid i Huntington tillsammans med Emmelie och senare under dagen också Jenny. 

Natten i natt var lugnare än gårdagens, men ack så trött jag var imorse. Inte mänsligt. Drog mig upp ur sängen tillslut, inte med ett skutt direkt, utan med tunga ben gjorda av bly. I trans gjorde jag mig iordning och på något sätt kom jag ut i bilen. MOT HUNTINGTON.
IKEA idag också. Var ju tvugna att ta om bilderna på mig och hej då-skylten. De vi tog sist var ju suddiga = inte så roligt sen när man ska sätta korten i album. Köpte köttbullar, eftersom familjen här absolut vill att jag ska göra om den svenska måltiden. (hoppas innerligt att inte lingonsylten blir dålig tills dess..) 

Lunch på Cheescake Factory, och jag fick mat som räckte till ett helt fotbollslag. Åt upp halva, HALVA, måltiden och fick resten med hem i doggy bag. Jag glider på en räkmacka här i USA.

Gick lite i shoppingcentret, där vi mötte upp Jenny. Emmelie skulle jobba på eftermiddagen så jag och Jenny (en tysk tjej som bor 10 minuter utanför Huntington) bestämde oss för att gå på bio. Här är biograferna öppna dygnet runt nästan, så trots att klockan var halv fem kunde vi sätta oss i biomörkret och njuta (?) av Inception. Två och en halv timme har aldrig i mitt liv gått så sakta som de gjorde då. Gud.

Nu är jag hemma i alla fall, efter en härligt och fullspäckad dag. Tack tjejor!

Så sliten jag ser ut. Antar att det är för att jag där, just den tidpunkten, insåg att det skulle bli ett väldans jobb att äta upp hela den portionen.

Här har vi en bild med skärpa och bra ljus. Nu är jag nöjd. Tack Emmelie!
Empan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Lisa

Min profilbild

RSS 2.0