Den jobbigaste, men samtidigt den roligaste dagen

Klockan har passear halv sex på morgonen här i Port Jefferson. Det har börjat ljusna ute, fåglarna kvittrar och värmen börjar stiga. Jag har inte lagt mig än. 

Har haft en supertrevlig midsommarafton nu ikväll i en park, mittemot Frihetsgudinnan. Första dagen "down town" för mig i New york, och det lilla jag såg var häftigt! Det är stort, maffigt och vackert på samma gång. Trots att jag varit i USA förut och sett alla höga skyskrapor osv. blir man ändå imponerad. Jag blev som ett litet barn när vi steg av tunnelbanan: "titta där, och där - och dääär".
Elin mötte upp mig på Pennsylvania Station (Penn-station) och vi kramades, skrattade och grät om vart annat. Vi var så glada att få se varandra!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Lisa

Min profilbild

RSS 2.0