Going to Washington DC

Fredagen jag har längtat efter har anlänt! Om två fjuttiga timmar tar jag bilen hem till Elin. Sover där i natt eftersom vi åtta till morgonen tar tåget från NYC till Washington DC. Vi lämnar storstaden för en annan stad, en stad som har en president mer än New York.

Ska bo på hotell vid George Town, så det kommer bli kalasbra detta. Tar tåget hem på måndag kväll, och kommer då sova hos Elin igen, tills på tisdag. MEN innan dess ska vi ha hunnit med massa roliga saker i USA:s huvudstad!

ps. Idag lånade jag en Pippi-film här på biblioteket. Dubbad till engelska eller spanska. Man får välja själv, detta kan bli mer intressant än jag trodde.

Här i USA har de en snabbmats-kedja som heter Wendy's. Flickan på bilden är alltså Wendy, men ser exakt ut som Pippi. Så pekar man på en bild på Pippi Långstrump och frågar vad hon heter svara alla barn självklart "Wendy". Så tragiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Lisa

Min profilbild

RSS 2.0