Nighty Nighty

Nu är det färdig-klagat över min finger. Istället kan jag berätta att jag och Elin sticker till Washington DC på lördag. Hotellet är bokat, bussen är ej bokad, men det löser vi ikväll. 

Nu ska jag sova. Kunde som sagt inte sova alls bra i natt, så jag får helt enkelt ta igen dem timmarna nu. (trots att jag smög-sov lite under dagen idag) 

När jag kommer hem ska jag se på Smala Sussie. Den filmen saknar dig. 

På tal om fingrar (jag får prata om fingrar om jag inte klagar), säger man EN finger eller ETT finger.
Svenska språket säger att det heter ETT finger, men jag tycker det låter ganska bra med EN finger också. Hur gör ni och använder ni ett eller en framför ordet finger?

Dagens svenska lektion avklarad.
Peace out och hoppas ni sover gott hemma i Sveariket!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Lisa

Min profilbild

RSS 2.0