Washington DC

För en vecka sen, exakt, begav jag mig till Elin i Manhasset. Skulle sova över hos henne mellan fredag och lördag eftersom vi två små värmlandstöser skulle bege oss till USA:s huvudstad på lördagsmorgonen. 

Hoppade på ett tåg 05,50 på morgonen (am) som tog oss in till Manhattan. Därifrån (tror jag, om jag minns rätt) tog vi tunnelbanan till busstationen därifrån vår buss skulle gå. 

Jag och Elin på tåget in mot Manhattan
Piggare har vi aldrig varit

Bussresan mellan New York och DC tog ungefär 4,5 timme. Alltså många roliga timmar. Sov bort några, men resten hade vi inga problem med att spendera genom att tjata hål i huvudena på varandra. 

Väl framme i DC försökte vi på egen hand leta upp hotellet, men detta verkade helt omöjligt, så vi visslade in en taxi. Givetvis låg hotellet tre kvarter bort. 

Vårt hotellrum. Inte fy skam.

Inte ens entré-dörren fick man öppna själv

Givetvis gick vår resa ut på två saker:
1. Chilla
2. Turista

Vi gjorde båda sakerna utan dess like! Jag låter bilderna tala för sig själva.

The Capitol House, som vi i två dagar trodde var Vita huset. (vilken miss!)

Coolast i stan

Georgetown Cupcakes (DC cupcakes) 

Så här lång var kön för att ens komma in i cupcakes-shoppen. Som vi kämpade för dessa små bakverk!

Finally, när vi insåg att vi i två dagar hade tagit kort på fel byggnad, tog vi oss till Vita Huset, som faktiskt var Vita Huset. Dock är jag mycket mer imponerad av The Capitol House. (vi bodde ett kvarter från Capitol)

Washington Monument

Ja ni, mina kära vänner. Vi hade en kanonbra helg i DC med strålande väder (vilket dock reulterade i mina utslag. Förbannade doktor som inte varnade mig för detta...) och massa nya upplevelser! 

Elin - du är en vän för livet du! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om Lisa

Min profilbild

RSS 2.0